måndag 11 juli 2011

Vänskap

Tack alla kända och okända vänner som uppmuntrat mig till att fortsätta skriva blogg. Ibland är det lätt och ibland trögt!

Här på Berget har vi en underbar tid. Inte att sommarvädret är speciellt fint, ömsom varmt ömsom kallt med mycket regn, vilket gör att en del av oss är förskyllda. Men det kommer mycket folk och det finns en underbar stämning. Per Mases talade mycket om vänskap och det är det man känner här.

Hade fram till igår en retreat om förlåtelse, försoning, helande. Vad viktigt detta är. Många människor går och bär på så tunga bördor, länge. Det är underbart att upptäcka att frälsningen inte är ett abstrakt begrepp. Det är mycket konkret, det når mitt liv. Ingenting i mitt liv behöver jag sätta inom parentes, förtränga. Jesu kors har makt att hela mig, men jag måste få hjälp att förstå det, att ta emot den helande kraften som kommer från korset.
Gud älskar oss långt mer än vi kan föreställa oss. Ingenting finns i våra liv som kan skilja oss från hans kärlek. Jesus har gått så långt ner i människans elände och förnedring att ingenting kan falla utanför hans kärlek.

"Se, jag gör allting nytt," vilket underbart löfte!

Inga kommentarer: