fredag 12 mars 2010

vardags livet

Ska snart till Stockholm och ha en kurs om dopet på Marielund. När jag igår undrade hur ska skulle ta mig från centralen till Ekerö, ringde någon och erbjöd mig skjuts!
Tack!

Undrade också om någon skulle läsa det jag skrivit, eller börjat skriva, om arvsynden.
I dag läste jag en kommentar som egentligen är en fråga. Om Gud har skapat allt kan han väl också har skapat det onda?
Jag tänker skriva flera inlägg om just arvsynden (ett ämne som är ganska svårsmält och kräver lite reflexion!)få sse om det klarnar.

1 kommentar:

Pär Parbring sa...

Vi är nog ganska många som läser vad du skriver, Veronica. Nyheten att du bloggar har cirkulerat bland en del på facebook på sistone. Men inte alla skriver kommentarer. Ser med spänning fram emot att läsa mer av dina tankar kring arvsynden!