lördag 24 september 2011

I dag vill jag gästa ditt hem!

I dag vill jag gästa ditt hem, Sackaios! Jesus säger inte, i morgon, om några dagar, när du har hunnit städa och göra allt i ordning. Han säger :"skynda dig ner Sackaios. Och Sackaios skyndade sig ner och tog emot honom med glädje"! Jesus har bråttom. Han vill komma in till dig, inte någon gång i framtiden utan nu! Han längtar efter att du ska öppna ditt hem, ditt liv för honom och ta emot hans kärlek.
Du kan läsa berättelsen om Sackaios i Lukasevangeliet kap.19, vers 1 till 10. Det handlar om dig.

Han som är ljuset vill komma in. Han som är kärleken vill älska dig. Utan mig kan du ingenting göra, säger Han. Hur skulle du kunna städa ditt hus så länge du är instängd i dina tårar, i ditt mörker? Öppna! ber Han. I mitt ljus kommer dina ögon att öppnas. I min kärlek ska du finna tröst. Hos mig kan du hämta kraft att ordna ditt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Sr Veronica!Jag är mitt i livskaos, söker ledning och tröst och försöker febrilt ordna till det